ثروتسازی با هیپنوتیزم


» تاریخچه روز درختکاری

تاریخچه روز درختکاری

  

تاریخچه روز درختکاری


روز درختکاری در ابتدا سال 1872 توسط فردی به نام J.Sterling Morton در ایالت نبراسکای آمریکا در تاریخ 10 آوریل (21 فروردین)، برگزار شد و گفته می شود که در آن روز بیش از 1 میلیون درخت کاشته شده است اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت.

 همانطور که تاریخ نشان می دهید ایرانی ها در دوران باستان جشن های مختلف و متنوعی داشته اند که در آن ها با زراعت و کاشت درخت ها و گیاهان علاقه خود به طبیعت را نشان می دادند.

روز درختکاری در ایران

در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان "هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند "روز ‌درختکاری‌” است. در این روز ایرانی ها با کاشت نهال هایی از درختان مختلف به استقبال سال نو می روند. همچنین بزرگترین و مردمی‌ترین پویش درخت کاری، پویش «یه عالمه درخت» است. این پویش طی دو سال تعداد ۸ میلیون نهال کاشته‌است

اهمیت درختکاری در اسلام

دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است همانطور که در احادیث به آن اشاره شده است، حضرت علی علیه السلام در مدینه باغ های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد.

 پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در این باره می فرماید: «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود».

اهمیت درختان در زندگی انسان

درخت ها نقش های متنوعی را در زندگی بشر ایفا می کنند و همانطور که با تصفیه هوا نقش مهمي در تامين سلامت اعضاي جامعه دارند، از چوب آنها نیز استفاده های مختلفی نظیر وسايل چوبي، مبلمان، لوازم التحرير (كاغذ، انواع مدادهاي مختلف) ‌الوار و هزاران محصول ديگری نیز دارند.

روز درخت کاری در سایر کشور ها

روز درخت کاری در اغلب کشور ها نظیر الجزایر (۲۷ اکتبر )،استرالیا(۲۸ ژولای )، برزیل (۲۱ سپتامبر ) ،چین و تایوان (۱۲ مارس ) ،مصر (۱۵ ژانویه) ،آلمان ( ۲۵ آوریل )، ژاپن ( ۲۹ آوریل) ،آفریقای جنوبی هفته درختکاری از ۱ تا ۷ سپتامبر وکره جنوبی (5 آوریل) نیز برگزار می شود.

 

  به طور خلاصه روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده